RODO W MARKETINGU i E-COMMERCE

szkolenie z marketingu

Termin i miejsce szkolenia:  

05 października 2018 godz. 9:30 -16:00

Kolejny termin: 16.11.2018

Warszawa, Golden Floor Tower  (budynek AXA) ul. Chłodna 51.

W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzymuje:

  • certyfikat poświadczający udział w szkoleniu,
  • pakiet materiałów szkoleniowych,
  • RODO w wydaniu kieszonkowym – NOWOŚĆ
  • książkę wydawnictwa Beck z 2018 r. : RODO w 15 krokach. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców – NOWOŚĆ
  • wsparcie merytoryczne podczas szkolenia oraz możliwość zadawania pytań do 5 dni po szkoleniu,
  • pyszny obiad, kawę, herbatę

Koszt szkolenia:

690 zł + 23% VAT

Każdy kolejny uczestnik szkolenia z tej samej organizacji/firmy otrzyma rabat w wysokości 10% ceny szkolenia.

Na szkoleniu uczestnicy:

  • Dowiedzą się, jak prowadzić działalność marketingową zgodnie z RODO;
  • Usłyszą, jak sprawnie wdrożyć nowe regulacje w organizacji;
  • Odpowiemy na pytanie, jak zgodnie z prawem, a jednocześnie skutecznie, zbudować bazę marketingową klienta lub Twojej firmy;
  • Dowiedzą się jaka jest różnica pomiędzy RODO a ePrivacy;
  • Poznają zasady ochrony danych osobowych przy marketingu z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi i kanałów komunikacji, w tym e-mail, newsletter, social media, telefon;
  • Poznają prawne ramy prowadzenia działalności e-commerce z uwzględnieniem praw konsumentów;
  • W jakich obszarach działań prowadzonych w Internecie należy identyfikować główne ryzyka prawne?
  • Samodzielnie rozwiążą rzeczywiste problemy i case’y, jakie napotkaliśmy w swojej pracy.
  • Jakie obowiązki informacyjne względem użytkowników należy realizować w oparciu o regulacje prawa konsumenckiego, e-commerce i regulacji ochrony danych osobowych?
  • Jakie inne obowiązki względem konsumentów (użytkowników nowych technologii) należy spełnić w ramach handlu elektronicznego?
  • Jaką treść powinien mieć regulamin sklepu Internetowego?
  • W jaki sposób prawidłowo skonstruować treść zgód marketingowych (e-mail marketing, telemarketing) oraz zgód na przetwarzanie danych osobowych?
  • Czy informacje dotyczące klientów a niebędące danymi osobowymi podlegają prawnej ochronie (na przykładzie plików cookies)?

Dla kogo jest szkolenie:

  • Osób odpowiedzialnych za strategię marketingu bezpośredniego i jej wdrożenie, zarówno B2B jak i B2C;
  • Osób odpowiedzialnych i biorących udział w budowie i obrotem (nabywaniem i sprzedażą) baz danych;
  • Osób odpowiedzialnych za prowadzenia działań e-commerce, w tym operatorzy sklepów i serwisów internetowych;
  • Osób odpowiedzialnych za ochronę danych (Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji, „przyszli” Inspektorzy Ochrony Danych, działy prawne) w firmach, które prowadzą działania marketingu bezpośredniego;
  • Osoby odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z klientami (przedstawiciele handlowi, pracownicy call center).

PLAN SZKOLENIA

I Blok

Wprowadzenie oraz podstawowe pojęcia i definicje

  • Krótkie omówienie istotnych krajowych aktów prawnych (ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Prawo Telekomunikacyjne; ustawa o prawach konusmenta);
  • Zmiany w prawie na poziomie europejskim (RODO i ePrivacy);
  • Czym grozi naruszenie przepisów (+rola organów nadzorczych);
  • Podstawowe pojęcia na styku ochrony danych osobowych marketingu oraz praw konsumentów;
  • Przedstawienie specyfiki różnych obszarów prawnych regulujących działalność w Internecie

II Blok

Przetwarzanie danych w działalności marketingowej

  • Relacja „klient – agencja marketingowa”;
  • Kiedy można przetwarzać dane w celach marketingowych (zgoda i związane z nią konsekwencje, prawnie usprawiedliwiony cel, obowiązek informacyjny) – jakie zmiany wprowadza RODO;
  • Budowanie baz marketingowych:
    • Budowa legalnej bazy marketingowej,
    • Warsztaty (case-study, tworzenie klauzul zgód),
    • Co zrobić z tzw. „skażoną bazą danych” – bazą, dla której nie mamy odpowiednich zgód marketingowych lub nie jest znany ich zakres.
  • Zewnętrzne bazy danych:
    • bazy powszechnie dostępne (KRS, CEIDG, media społecznościowe),
    • kupowanie baz marketingowych i ryzyka prawne z tym związane.
  • Marketing elektroniczny a marketing tradycyjny,
  • Marketing własny a marketing podmiotów trzecich,
  • Marketing skierowany do przedsiębiorców,
  • Marketing skierowany do osób fizycznych,
  • Marketing a dane wrażliwe i wizerunek,
  • Jak obsłużyć sprzeciw lub skargę klienta?,
  • Handel elektroniczny z perspektywy ochrony danych osobowych,
  • Procedura zawierania umów z konsumentami w ramach e-commerce,
  • Przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w urządzeniu końcowym – na przykładzie plików cookies;
  • Odpowiedzialność za niezgodną z przepisami działalność marketingową na gruncie GDPR; UŚUDE; PT).

III Blok

Nowe instytucje na gruncie RODO

  • Profilowanie i behavioral targeting w marketingu z naciskiem na zmiany wprowadzane przez RODO;
  • Realizacja praw osób, których dane dotyczą na gruncie RODO:
  • Marketing adresowany do dzieci
  • Certyfikacja i Zatwierdzone Kodeksy Postępowania;
  • Zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych.

IV Blok

  • Zakończenie i pytania

Na wszelkie pytania w sprawie szkoleń odpowiemy pod numerem telefonu:

(22) 616 25 70 lub drogą mailową:

szkolenia@omnimodo.com.pl

ZAPRASZAMY

About Redakcja 304 Articles
Omni Modo to po łacinie „na każdy sposób”. Nazwa naszej firmy to nie przypadek. Na każdy sposób chcemy bowiem pokazywać klientom nasze doświadczenie, profesjonalizm i sukcesy w dziedzinie ochrony danych osobowych.