Perspektywy programu Privacy Shield

Pęknięta tarcza Kapitana Ameryki. Obrazek dzięki uprzejmości https://www.superheroden.com/
Pęknięta tarcza Kapitana Ameryki. Obrazek dzięki uprzejmości https://www.superheroden.com/

Już od 1 sierpnia firmy mogą rejestrować się do udziału w programie Privacy Shield. Mimo, że program działa dopiero od niedawna, już kilka firm dokonało samocertyfikacji, a wiele innych rozpoczęło ten proces. Firmy które zadeklarowały dokonanie samocertyfikacji i wysłały już swe zgłoszenia do zapisania, na prowadzonej przez Departamentu Handlu Stanów Zjednoczonych, liście to m. in. Microsoft i Workday.

To jak trwała będzie ta umowa, zależeć może od tego jak sprawdzi się nowe porozumienie. Niemiecki organ nadzorczy już zapowiada zakwestionowanie porozumienia przez Trybunałem Sprawiedliwości UE. Jest to niepokojący sygnał, dla pragnącego stabilności środowiska biznesowego.

Ponadto, ewentualne opuszczenie UE przez Wielką Brytanię może wyłączyć ten kluczowy podmiot z ram porozumienia.

Privacy Shield ma zapewnić odpowiednią ochronę przesyłanych do USA danych. Zagwarantuje to model zarządzania danymi. Jego szczególnie istotną cechą, jest nacisk na ochronę danych podmiotów, których dane dotyczą i odpowiedzialnością firm za przechowywane przez nie dane osobowe. Więcej na temat Privacy Shield przeczytasz w tym artykule.


Źródła: http://venturebeat.com/2016/08/10/the-eu-privacy-shield-one-week-in-a-privacy-execs-perspective/

About Redakcja 311 Articles
Omni Modo to po łacinie „na każdy sposób”. Nazwa naszej firmy to nie przypadek. Na każdy sposób chcemy bowiem pokazywać klientom nasze doświadczenie, profesjonalizm i sukcesy w dziedzinie ochrony danych osobowych.