Masz problem z wymyślaniem nowego hasła co 30 dni?

Black reflective tablet with a padlock on it and reflection.

Na wszystkim można zrobić biznes. Nawet na tak prozaicznej i prostej rzeczy jaką jest stworzenie hasła. Na taki nietypowy interes wpadła pewna 11- latka z USA. Na stronie dicewarepasswords.com można zakupić ręcznie wygenerowane prze nią hasło. Hasła składają się z 6 losowo wybranych słów. Generowanie hasła jest dokonywane poprzez rzuty kością.

Do każdego słowa przyporządkowany jest ciąg cyfr, który odpowiada liczbom wyrzuconym w 5 następujących po sobie rzutach. By wygenerować hasło dziewczynka musi rzucić kością 30 razy. Dla zwiększenia bezpieczeństwa hasło zapisywane jest tylko odręcznie. Wysyłane jest natomiast pocztą tradycyjna, do przejęcia której agencje rządowe muszą posiadać nakaz. Cena hasła to 2 USD. Czy dużo to dużo? Raczej nie, jednak gdyby zmieniać nasze hasło, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych co 30 dni w ciągu roku damy zarobić młodej bizneswoman 24 USD (po dzisiejszym kursie to jakieś 93 złote). Oczywiście nie licząc kosztów przesyłki.

Jeżeli szkoda Ci pieniędzy lub nie jesteś przekonany do tej metody tworzenia haseł możesz zawsze sam wygenerować swoje hasło. Na tej liście znajdziesz ciągi cyfr oraz ich słowne odpowiedniki. Zaopatrz się tylko w sześcienne kości do gry.

Jak co 30 dni zapamiętać każdorazowo nowe hasło?

Najłatwiej zastosować jedną z metod mnemotechnicznych tzn. łańcuchowej metody skojarzeń. Utwórz nierealną historię z wylosowanych słów. Im bardziej będzie ona abstrakcyjna tym lepiej je zapamiętasz.

Nie chcesz zapamiętywać całkowicie nowych haseł co 30 dni?

Na to też jest sposób. Przepisy nie wskazują ile członów hasła ma być zmieniane co 30 dni. Może to być całe hasło lub tylko jego część. Wobec tego możesz zamieniać tylko pierwsze lub ostanie z wylosowanych słów.

Źródła: http://sekurak.pl/jedenastolatka-sprzedaje-bezpieczne-hasla-za-2-usd/;

About Maciej Chodorowski 7 Articles
Redaktor Naczelny portalu. Maciek jest prawnikiem- absolwentem WPiA UMCS w Lublinie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach konsultingowych zajmujących się bezpieczeństwem informacji. Specjalizacją Maćka jest legalizacja przetwarzania danych w Internecie oraz problematyka powiązań danych osobowych z tajemnicą przedsiębiorstwa. Obsługuje podmioty z szeroko pojętej branży produkcyjnej, e-commerce oraz kreatywnej. Poza pracą miłośnik biegów długodystansowych oraz marketingu prawniczego.