Facebook wprowadza nowe zasady profilowania użytkowników

Najpopularniejszy portal społecznościowy zamierza wprowadzić zmiany w celu pozyskania reklamodawców. Od tej pory, także aktywność osób nieposiadających konta na Facebooku będzie rejestrowana. Na przykład, po odwiedzeniu przez osobę niezalogowaną na Facebooku fanpage’a o gotowaniu, portal będzie mógł sprzedawać preferencje internauty, które zostaną później zostaną wykorzystane do profilowania treści na polach reklamowych.

Dzięki temu liczba możliwych do profilowania osób zwiększyła się  ponad dwukrotnie. W ten sposób firma stara się stworzyć realne zagrożenie dla swojej konkurencji – Alphabet Inc., będącym spółką współpracującą z Google.

Zastanawiające jest jednak to jak Facebook rozstrzygnie kwestię ochrony danych osobowych. Istnieją zagrożenia, że korporacja nie wprowadzi odpowiednich mechanizmów bezpieczeństwa danych .

About Redakcja 316 Articles
Omni Modo to po łacinie „na każdy sposób”. Nazwa naszej firmy to nie przypadek. Na każdy sposób chcemy bowiem pokazywać klientom nasze doświadczenie, profesjonalizm i sukcesy w dziedzinie ochrony danych osobowych.